keskiviikko 11. joulukuuta 2013

14 ... eiku kolme yötä jouluun on...

Vielä marraskuun puolella olin voitonriemuinen. Joulukortit tilattu! Joululahjat mietitty! Olen kerrankin ajoissa!

Joulukuun alkaessa somessa on esitelty jouluvalmisteluja: on joulusukkaa, käärittyjä lahjoja, joulukorttipajoja. Tykkää, tykkää, tykkää! Ei kateudesta vihreänä, vaan iloisena. Minäkin olen tänä vuonna ollut ahkera pikkutonttu! Joulukortit ovat kirjekuoressa. Lasten lahjat varastossa. Pienen joulukuusenkin koristelin.



Ei kun hetkinen... Kolme viimeistä työpäivää jäljellä. Joulukortit lähettämättä. Siskontytön joululahjan pistin vasta tilaukseen. Isovanhemmille lahjaksi suunniteltu DVD-elokuva lapsista on edelleen puoliraakileena tietokoneen editointipöydällä. Päiväkodin hoitajille tarkoitettuihin lumiukkosoppiin olen ostanut kaakaon.

That's it.

Kylmä hiki nousee otsalle. Mitä niille sisaruksille pitikään antaa lahjaksi? Entäs se isomummun palvelukodin osoite? Huomenna pitää pakata, mies on työmatkalla. Mikä päivä siivotaan? Pakko ottaa lapset mukaan kauppaan, voi ei! Koska minä sen elokuvan ehdin editoida? Entä mistä sisälehdet DVD-koteloihin? Ehtisikö vielä tilata valokuvakalenterin?!

APUA!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Creative Commons -lisenssi
Tämän teos teoksen käyttöoikeutta koskee Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen 3.0 Muokkaamaton -lisenssi.